Friday, May 4, 2012

Butterflies....

De bilder jag postar i det här inlägget är inte alla bilder (28 st) som jag ställde ut på Öjebyns konsthall hösten 2011, utan ett urval. Detta är mina "fjärilar" och de är mina egna, personliga favoriter. De var också, kul nog, de tavlor som folk kommenterade mest - konstruktivt, negativ och väldigt positiv kritik. De var helt enkelt den typ av uttryck som lockade fram mest reaktioner utöver "åh så fint" hos besökarna och det glädjer mig då jag själv kände mycket både under "produktionen" och även när jag själv tittar på dem. Men precis som med all konst- bara för att jag är skaparen så betyder det inte att alla ser eller känner det jag ser, när de ser mina tavlor. Jag vill inte provocera fram saker, men det är kul när folk ändå känner att "det här får mig att vilja säga något...". Tack alla som tog sig tiden att besöka min ustsällning och ett speciellt stort tack till alla ni som skrev och kommenterade i min gästbok! Det var jättemysigt och spännande att läsa och ta till sig varenda kommentar!

För er som inte var där:

Den till vänster är förlagan till planchen av utställningen. Den till höger är min personliga favorit. Sedan fast det en tredje i samma "stil" som nu är i Kommunens ägo som man kan ana på "max flyger"-fotot.

Mitt största fan, också känd som Mosters lilla Max.
Det fanns mycke yta att utforska i konsthallen.
Max gör ett försök att flyga upp, tillsammans med mosters fjärilar.
Ja, man kan kalla augusti 2011 för min "fjärils-period" den dagen någon bryr sig.


 

No comments:

Post a Comment